Techniki Skutecznego Marketingu

Jest takie słynne powiedzenie, popularne wśród dziennikarzy prasowych: „Zakładaj, że czytelnik nic nie wie, ale nie zakładaj, że jest głupi”. Innymi słowy, zrekonstruuj to, co złożone, tak aby treść była łatwa do zrozumienia. To powiedzenie odnosi się nie tylko do świata dziennikarstwa czy pisania, ale także definiuje techniki skutecznego marketingu.

Techniki Skutecznego Marketingu

Zapomnij o żargonie biznesowym.

Sprzedaż produktów lub usług może być skomplikowana. Częścią Twojej pracy jako marketera jest upraszczanie tego, co skomplikowane, nawet jeśli oznacza to porzucenie żargonu przedsiębiorcy i przedstawienie wartości Twojej firmy w sposób zrozumiały dla przeciętnego człowieka.

Odpowiadaj na życzenia i oczekiwania klientów

Niektóre duże firmy, które opracowują buyer personas dla swoich produktów lub usług. Profil nabywcy jest reprezentacją typu konsumenta, który Twoim zdaniem jest zainteresowany tym, co sprzedaje Twoja firma.

Chodzi o to, aby bezpośrednio odpowiedzieć na potrzeby i życzenia klienta. Ogólnie rzecz biorąc, łatwo jest wyobrazić sobie jasne i proste perspektywy. Pomoże Ci to w skutecznym marketingu.

Oto kilka narzędzi, które pozwolą Ci zachować prostotę bez popadania w głupotę.

1. Mów językiem swojego klienta.

Inne powiedzenie, popularne w kręgach biznesowych: „Jeśli sprzedaję dla was, to mówię waszym językiem. Jeśli kupuję, to Ty musisz mówić w moim języku. I bynajmniej nie chodzi o konkretne języki narodowe, ale pewną, określoną formułę używania języka.

Jak Twoi klienci opisują Twoje produkty? Jakich słów używają?

Upewnij się, że używasz tych samych. Jeśli nie masz możliwości bezpośredniego kontaktu z osobami, do których próbujesz dotrzeć, możesz poznać ich język online: czytaj publikacje lub blogi, które prowadzą, obserwuj rozmowy na Facebooku, Twitterze lub LinkedIn.

Skorzystaj także z narzędzi do badania słów kluczowych (takich jak Google AdWords), aby zobaczyć, w jaki sposób Twoi klienci używają określonych słów w swoich wyszukiwaniach.

2. Patrz na świat z punktu widzenia klienta.

W jaki sposób Twój produkt poprawia ich życie? Pamiętaj, że Twoja wartość nie leży w tym, co robisz – Twoja wartość leży w tym, co robisz dla innych. Nie mów więc tylko o cechach swojego produktu, mów o tym, co te cechy mogą zrobić dla Twoich klientów.

Brzmi to dość prosto. Ale dla przedsiębiorców, którzy żyją i oddychają swoimi firmami, postrzeganie świata przez pryzmat klienta może być trudne. Ludzie nie kupują tego, co robisz, kupują to, dlaczego to robisz. Zastanów się więc, jak ta perspektywa może zmienić twoje wyjaśnienia dotyczące twoich towarów.

3. Postaw konsumenta w centrum uwagi.

Najlepsza strategia marketingowa zawiera w sobie element ludzki. Twoi klienci są ludźmi, co oznacza, że będą bardziej otwarci na Twoją historię, jeśli będzie ona w jakiś sposób o nich.

Innymi słowy: im bardziej zbliżasz się do swoich klientów, tym większe prawdopodobieństwo, że zdobędziesz ich serca. Nawet jeśli sprzedajesz coś prozaicznego lub pozornie niematerialnego, skup się na tym, jak produkt może wpłynąć na życie ludzi.

4. Techniki skutecznego marketingu, przewiduj potrzeby klienta.

Twórz treści marketingowe, które są szczere, empatyczne i odpowiadają na potrzeby i pragnienia klientów. Treść Twojej strategii marketingowej jest na pierwszej linii frontu, odgrywając rolę przedstawiciela handlowego, bądź wyrozumiały: unikaj przekazywania klientom swojej niechęci, braku wiedzy lub swobodnego podejścia.

Zamiast tego znajdź uprzejme i uspokajające sposoby. To może pomóc w skuteczniejszym marketingu, co przywodzi na myśl inną podstawową zasadę dziennikarstwa i marketingu, a może nawet życia: „Nikt nie będzie narzekał, bo zrobiłeś coś zbyt łatwego do zrozumienia”.

Dodaj komentarz