Strategia marketingowa

10 zasad marketingu szeptanego

Marketing, który zamienia się w sprzedaż, jest marzeniem każdego przedsiębiorcy. W tym nasyconym informacjami świecie zasady marketingu szeptanego mogą być bardzo pomocne. Jest to jeden z podstawowych czynników rozwoju, widoczności i reputacji firm, szczególnie od czasu pojawienia się Web 2.0, gdzie klient nie waha się już przed wyrażeniem swojej opinii i wpływu.

Zasady marketingu szeptanego


Choć w wielu przypadkach jest to zjawisko spontaniczne, marketing szeptany, może zostać sprowokowany przez firmę. Upewnij się, że to zaangażowanie jest pozytywne, ponieważ najmniejszy błąd może mieć odwrotny skutek.

Zasady marketingu szeptanego.

  1. Twój produkt ułatwia życie Twoim klientom. Innowacja, która wprowadza zmiany w życiu konsumentów, jest szybko zauważana. Jest to często pierwszy czynnik, który sprawia, że Twój produkt/usługa szybko staje się znany i wszyscy spontanicznie o nim mówią.
  2. Jakość, której nie można nic zarzucić. Nikt nie chce mówić dobrze o miernym produkcie/usłudze, a tym bardziej polecać go i wychwalać jego zalety. Aby stać się przedmiotem marketingu szeptanego, musisz przede wszystkim zapewnić jakość, która sprawi, że ludzie będą chcieli Cię polecać.
  3. Docenianie klienta. Chwalony przez Ciebie klient, zwłaszcza ten, który jako pierwszy wypróbował Twój produkt lub usługę, może Cię polecić, zwłaszcza jeśli wymienisz jego imię. Nie bój się podkreślać, że są dla Ciebie niezbędni i że ich opinie pozwalają Ci istnieć.
  4. Opinie klientów. Opinie klientów są uspokajające. Pokazując, że słuchasz swoich klientów, możesz przyciągnąć uwagę ich przyjaciół i społeczności, zwłaszcza jeśli oni sami zdecydują się przekazać im Twoją komunikację.
  5. Tworzenie wspólnoty. Wiele firm wybiera ambasadorów, którzy są zazwyczaj ich najlepszymi klientami. Mają oni specyficzny status, który czasami daje im przewagę i są szczególnie słuchani przez firmy. Zazwyczaj to oni pierwsi przekazują pozytywne informacje zwrotne, zwłaszcza jeśli ich pomysły są brane pod uwagę.
  6. Wyjątkowe doświadczenie. Możesz na przykład zorganizować oryginalne wydarzenie, które na długo pozostanie w pamięci. Można to zrobić poprzez zmianę oprawy lub szczególne wyeksponowanie produktu/usługi podczas wydarzenia. Im bardziej oryginalne doświadczenie, tym więcej będzie się o nim mówiło.
  7. Postawienie klienta w centrum uwagi. Może to brzmieć jak slogan firmowy, ale tak naprawdę chodzi o to, aby brać pod uwagę prośby klientów. Aby to osiągnąć, należy zoptymalizować czas reakcji i szybko usuwać wszelkie niedociągnięcia w działaniu/obsłudze. Nie ma nic gorszego niż słaba obsługa posprzedażna.
  8. 8. Branie pod uwagę opinii klientów. Twoi klienci są Twoimi najlepszymi doradcami, jeśli chodzi o ulepszanie produktu/usługi. Nie wahaj się więc angażować ich w swoje ulepszenia i informować na bieżąco. Nie zapomnij im podziękować. E-mail sprawi im radość.
  9. Bądź obecny na portalach społecznościowych. Jeśli ktoś stanie się fanem Twojej marki, będzie łatwo przekazywał Twoje informacje i będzie miał tendencję do dzielenia się nimi, gdy uzna, że któryś z Twoich postów wzbudza jego zainteresowanie. Nie wahaj się poprosić ich o komentarz i zidentyfikować wpływowych ludzi, którzy są fanami Twojej marki.
  10. Polecenia od zadowolonych klientów. Aby uzyskać rekomendacje, możesz po prostu poprosić swoich zadowolonych klientów, aby wyrazili je, dając im wartość dodaną, na przykład oferując im swoje najnowsze innowacje / usługi. Możesz wtedy omówić z nimi nowe funkcje i zapytać, czy mają jakieś sugestie dotyczące jakości Twoich usług.

Przedstawione powyżej zasady marketingu szeptanego pomogą Ci w budowaniu strategii marketingowej. Nie jest to jednak kompletna lista. Marketing szeptany jest bardzo szerokim pojęciem, pod którym mogą znajdować się różne działania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *