JAK POPRAWIĆ SPRZEDAŻ W SKLEPIE INTERNETOWYM

Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym – porady

Ostatnie miesiące to czas kiedy wielu przedsiębiorców znacząco przyłożyło się do rozwijania własnych sklepów internetowych. Firmy tworzą własne rozwiązania od zera, lub inwestują w rozwój już posiadanych sklepów internetowych. Podstawowe pytanie brzmi jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym.

JAK POPRAWIĆ SPRZEDAŻ W SKLEPIE INTERNETOWYM

W biznesie bywa ciężko

Jednym się udaje, a inni muszą czekać na efekty miesiącami lub ostatecznie rezygnują z biznesu internetowego, uznając, że jest on nierentowny. Co może być przyczyną takiego stanu?

Z jednej strony nieoszacowanie cen produktów w otoczeniu konkurencji, ale także brak dobrze zoptymalizowanej strony internetowej pełniącej rolę sklepu internetowego.

Początkujący przedsiębiorca prowadzący biznes przez internet musi wiedzieć, że każdego dnia powstają nowe sklepy internetowe. Konkurencja rośnie również w tej samej branży.

Dlatego tak ważne jest, aby wyróżnić się w wynikach wyszukiwarek internetowych na branżowe słowa kluczowe. Czyli takie potencjalne frazy, które pozwolą odnaleźć naszą ofertę sklepu internetowego.

Wniosek nasuwa się z tego taki, że na stronie internetowej sklepu, powinny być publikowane głównie artykuły lub teksty, które będą zawierały słowa kluczowe związane z ofertą sklepu internetowego.

Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym, czego unikać

Samo przekopiowanie opisu produktu dzisiaj już nie wystarczy. Oprócz charakterystyki sprzedawanego produktu musi on zawierać coś więcej, najlepiej unikalny opis sprzedawcy z pozytywnymi korzyściami, jakie uzyska kupujący.

Będzie to jeden z elementów wyróżniających naszą ofertę na tle konkurencji. Takie opisy warto dodawać na podstronie z ofertą produktu lub można stworzyć oddzielny dział z samymi artykułami. Wtedy z dowolnego artykułu możesz dodatkowo linkować na podstronę, gdzie kupujący złoży zamówienie na konkretny produkt.

Drugim sposobem na poprawienie sprzedaży w sklepie internetowym jest odpowiednie przygotowanie serwisu od strony technicznej. Dzisiaj większość osób korzysta ze smartfonów, czyli urządzeń przenośnych z małymi wyświetlaczami.

Jeśli Twoja strona internetowa będzie dobrze zoptymalizowana na urządzenia mobilne, to masz szansę, że użytkownik dokona bezpośrednio zakupów u Ciebie.

Szybkość ładowania strony

Postaraj się, aby czas ładowania strony był krótki, co przełoży się pozytywne doświadczenia kupujących. Nie pozwól, aby potencjalny kupujący musiał długo poszukiwać interesującego go produktu. Ogranicz zbędne treści do minimum, czyli wszelkiej maści „widgety” reklamowe lub opisy nieprezentujące Twojej oferty.

Ponadto warto, żebyś usunął ze swojego serwisu internetowego te zasoby zewnętrzne, które ograniczają czas ładowania. Jeśli można coś zrobić w łatwiejszy sposób. Mam tu na myśli różne biblioteki zewnętrzne, które upiększają widok strony, ale przekłada to się na wydłużony czas ładowania serwisu internetowego.

Ponadto budując stronę internetową pod przyszły sklep, postaraj się, aby kod strony był prosty, czyli bez zbędnych znaczników. Jeśli coś można zrobić za pomocą jednej linijki kodu czy wtyczki, to nie ma potrzeby używać kilku.

Jest to bardzo istotne w przypadku urządzeń mobilnych, gdzie zazwyczaj korzysta się internetu mobilnego o ograniczonych prędkościach. Im mniej kodu na stronie, tym szybciej będzie się ona ładowała.

Podsumowanie

Na sam koniec, przed udostępnieniem zmian na stronie swojego sklepu internetowego przejdź całą drogę od znalezienia produktu do jego zamówienia. Zastanów się, czy coś można pominąć, coś zrobić szybciej.

Nie pozwól na to, aby od podjęcia decyzji o zakupie użytkownik musiał wypełniać szereg niepotrzebnych formularzy. Jest to spore utrudnienie zwłaszcza na smartfonach.

Nadal istnieje wiele sklepów internetowych niezoptymalizowanych pod smartfony i użytkownicy po znalezieniu oferty mimo wszystko opuszczają taki sklep.

Zakupów dokonują dopiero na laptopach czy komputerach stacjonarnych. A co jeśli taki użytkownik rozmyśli się w międzyczasie? Nie mniej nie więcej, straciłeś klienta!

Jak widzisz stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego i zwiększania sprzedaży to proces czasochłonny i wymagający zdobywania nowej wiedzy. Jednak z pewnym zaparciem możliwy do wykonania dla każdego. Warto jednak poświęcać swój czas na wdrażanie zmian, zgodnie z najnowszymi trendami.

Jeśli masz dodatkowe pytania jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym, napisz w komentarzu pod tekstem. Zachęcamy także do udostępniania naszych treści w mediach społecznościowych i na grupach biznesowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *