Najlepszym sposobem na przyciągnięcie odbiorców do Twojej witryny lub strony docelowej jest tworzenie atrakcyjnych treści. Niezależnie od tego, czy blogujesz, czy tworzysz infografikę, treść powinna być odpowiednia i przekonująca. Zatem jak pisać teksty SEO ?
Krótka historia optymalizacji stron SEO
Dawno, dawno temu wystarczyło trafienie w słowa kluczowe i umieszczenie ich w treści. Na szczęście te czasy minęły bezpowrotnie. W tej nasyconej treścią erze cyfrowej Twoje treści napotykają na silną konkurencję i tu właśnie pojawia się optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO.
Dlaczego twórcy treści implementują zasady SEO w swoich artykułach? Ponieważ jest to zestaw technik, wykorzystywanych, aby zwiększyć widoczność Twoich treści i witryny dla określonych odbiorców, do których chcesz dotrzeć.
Wykorzystaj SEO, aby upewnić się, że Twoje treści są odpowiednie i możliwe do znalezienia, przeprowadzając ich badania pod kątem SEO. Należy zwracać uwagę na umieszczanie słów kluczowych, pisząc meta tagi, optymalizując nagłówki, i przyciągając wysokiej jakości linki zwrotne.
Celem działań optymalizacyjnych jest dotarcie do odpowiednich osób za pośrednictwem Twoich treści, co często zależy od tego, na jakiej pozycji znajdują się one w wyszukiwarkach online.
W tym wpisie przedstawimy Ci metody na tworzenie tekstów SEO, oraz prezentujemy kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci napisać wartościowy tekst.
Na czym polega pisanie tekstów SEO
Pisanie treści SEO to metoda tworzenia zoptymalizowanych tekstów na stronie, aby pomóc jej osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Poprawny tekst SEO pokazuje także, że Twoje treści są wartościowe i pomocne dla innych.
Kiedy mówimy o treści, mamy na myśli wszystko, co istnieje w Internecie, a co chcesz, aby Twoi odbiorcy znaleźli na Twoim blogu, czy stronie internetowej. Mogą to być na przykład:
- wpisy na blogu
- strona firmowa
- strona produktu
- Przewodnik lub inny e-book
- infografika
- materiał wideo
- Słowniczek
- i wiele innych
Oprócz badania słów kluczowych i optymalizacji tekstu ważne jest również, aby przekaz był spójny. Oznacza to, że Twoje treści powinny być w logicznej kolejności i łatwe do znalezienia przez odwiedzających.
Świetnym sposobem na to jest utworzenie tzw. planu treści i dodanie ich w odpowiednich odstępach czasowych. Ważne będzie także generowanie linków. Mapa witryny może również pomóc w SEO i sprawić, że treść będzie łatwa do znalezienia dla algorytmów wyszukiwarek.
Nie ma sensu tworzyć świetnych treści, jeśli ich odpowiednio nie udostępnisz. Upewnij się, że masz plan promowania wszystkich swoich treści w sieciach społecznościowych. Umieszczaj także linki do Twoich treści w e-mailach i angażuj swoich pracowników jako ambasadorów marki.
Poproś ich o udostępnianie w swoich sieciach społecznościowych wzmianki o firmie i jej działalności. Im szerzej udostępniasz swoje treści, tym większe prawdopodobieństwo, że zwiększysz swój zasięg i zdobędziesz dużą liczbę linków zwrotnych.
Jak pisać teksty SEO – proste wskazówki
Zadanie, które stawiamy przed SEO, polega na zwiększeniu widoczności treści. Nie można jednak zapominać o dostosowaniu jej do konkretnej grupy odbiorców.
Warto być na bieżąco z treściami SEO i trendami marketingowymi, aby wyprzedzić konkurencję i dostrzec każdą okazję, aby Twoje treści były widoczne. Poniżej znajdziesz kilka kluczowych wskazówek, które pomogą Ci pisać zgodnie z zasadami SEO.
Utwórz odpowiednią strukturę treści, plan contentu
Ważną częścią ogólnej strategii jest stworzenie skutecznej strategii content marketingowej. Bez tego trudno będzie upewnić się, że tworzysz odpowiednią treść, która poprowadzi potencjalnych klientów przez lejek sprzedaży Zadaj sobie pytanie, czy tworzona przez Ciebie treść będzie atrakcyjna dla kupujących.
Istnieje kilka strategicznych podejść, ale jednym z tych, które najlepiej sprawdza się w przypadku SEO, jest modelem klastrów tematycznych. Polega ono na generowaniu treści dotyczącej szerokiego tematu jako centralnego elementu, a następnie sukcesywne tworzenie bardziej szczegółowych treści dodatkowych, powiązanych z podstawowym tematem.
Weźmy na przykład nasz artykuł; jak pisać teksty SEO. Podstawowym elementem jest „Czym jest pisanie SEO”, a frazami uzupełniającymi mogą być wszystkie tematy pokrewne z tematyką SEO.
Takie podejście nie tylko pomaga budować dużo treści (i demonstrować wiedzę) na dany temat, ale także pomaga poprawić rankingi słów kluczowych, zwiększyć ruch i poprawić inne wskaźniki KPI.
Dobieraj właściwe słowa kluczowe
Gdy masz już swoją podstawową listę najważniejszych słów kluczowych, możesz użyć narzędzi analitycznych, aby uzupełnić ją o dodatkowe frazy.
Na rynku istnieje sporo płatnych narzędzi, ale znajdziesz także darmowe sposoby na analizę fraz kluczowych. Na początke możesz skorzystać z „AlsoAsked”, czy „AnswerThePublic”, jednak lista słów generowana przez darmową wersję programu może być niepełna.
Natomiast płatne narzędzia, takie jak Semrush i AHREFS, są bardzo skuteczne i mogą zapewnić pełny opis bazy słów kluczowych dotyczących konkretnego zagadnienia. Dostępna jest także opcja badania konkurencji, co również może być źródłem inspiracji.
Zadbaj o prawidłowe formatowanie tekstu
Blogowanie jest ważną częścią strategii marketingowej firmy. Pozwala dotrzeć do wielu osób z odpowiednią i angażującą treścią, która może być wykorzystana do wydłużenia czasu przebywania na stronie.
Jednak dzisiejsi użytkownicy są obeznani z technologiami cyfrowymi i chcą szybkiego dostępu do informacji. Dlatego tytuły blogów są tak ważne, że należy zwrócić na nie szczególną uwagę.
Kiedy ludzie czytają dłuższe treści, mają tendencję do skanowania lub przeglądania nagłówków. Oznacza to, że szukają informacji, które są dla nich ważne.
Aby ożywić swój blog, poprawić dostępność i podkreślić zawartość każdej sekcji, używaj wielu nagłówków w całym tekście. H1 to najwyższy poziom, i powinno być pierwsze, a następnie H2 i H3.