Firmowa strona internetowa pozwala na wyświetlenie najważniejszych informacji o firmie oraz dotarcie do potencjalnych klientów. Serwis internetowy ma istotny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy w wirtualnej przestrzeni. Każde niewłaściwe lub niepoprawne utworzenie strony internetowej może negatywnie wpłynąć na Twój biznes w oczach potencjalnych klientów.
Dlaczego warto skorzystać z usług agencji
Kluczową kwestią jest właściwe zaplanowanie strony internetowej. Warto potraktować to wyzwanie poważnie, przynajmniej za pierwszym razem. Jeśli zrobisz dobrze, to nie będziesz przez wiele kolejnych lat rozwiązywać problemów związanych z prowadzeniem witryny internetowej.
Profesjonalna firma zajmująca się projektowaniem i pozycjonowanie stron internetowych dla klientów najczęściej zadaje klientom najważniejsze pytania przed przystąpieniem do pracy. Jest to bardzo ważne, aby dokładnie zapoznać się z przedmiotem zlecenia. Ważną kwestią jest temat strony i informacje o firmie klienta. Warto zwrócić uwagę na takie rzeczy jak temat wydarzenia, obszar działalności i wielkość firmy.
Określenie grupy docelowej
Inną, bardzo ważną rzeczą jest określenie grupy docelowej, czyli osób, które będą korzystać z witryny. Określ, co dokładnie Twój serwis chce osiągnąć i jakie korzyści klient będzie mógł uzyskać z posiadania serwisu.
Wreszcie, dowiedz się jakie materiały mogą dostarczyć klienci. Chodzi tutaj o informacje do umieszczenia na stronie i inne związane z tym kwestie, Wyjaśnij klientowi, jakie są głównie kwestie techniczne związane z tworzeniem strony.
Odpowiadając sobie na powyższe pytania, możemy określić wielkość zamówienia i dobrać dla niego odpowiednie rozwiązanie techniczne. Przedsiębiorcy, którzy chcą zaistnieć w sieci, często są zdezorientowani, ponieważ mają do wyboru wiele różnych usług, takich jak na przykład:
- Wizytówka online
- Statyczna strona firmowa składająca się z kilku podstron
- Tania strona internetowa utworzona w CMS
- Sklep internetowy
- Dedykowana aplikacja mobilna
Kiedy wystarczy tania strona oparta o CMS
Jeżeli Twoja firma działa głównie na rynku lokalnym, ale jej intencją jest rozszerzenie swojej działalności na duże miasta w województwie lub na teren całego kraju, to należy od początku zdawać sobie sprawę, że trzeba zainwestować w taki projekt. Należy także brać pod uwagę pozycjonowanie takiej strony internetowej w głównych wyszukiwarkach internetowych takich jak Google, czy Bing.
Jeśli chcemy pozyskać nowych odbiorców, warto, aby nasz serwis był jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, na słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników. Użytkownicy mogą być zainteresowani naszymi produktami lub usługami, ale jeśli nie będziemy widoczni, nigdy nas nie znajdą.
Dlatego kluczowym aspektem będzie wybór frazy kluczowej, która dokładnie opisuje naszą ofertę, a jednocześnie jest często wyszukiwana przez użytkowników.
Takimi rzeczami zajmują się firmy SEO i inne agencje marketingu internetowego. Jednak nie jest to tematem tego artykułu. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że aby działania pozycjonujące były efektywne, strona internetowa musi być od samego początku odpowiednio zoptymalizowana, i dostosowana pod kątem pozycjonowania.