Analiza strony internetowej

Na Czym Polega Analiza Strony Internetowej

Analiza strony internetowej obejmuje gromadzenie, pomiar i ocenę informacji dotyczących witryny internetowej. Narzędzia analityczne mogą przedstawiać wiele przydatnych informacji na temat źródła wizyt na stronie, sposobu, w jaki użytkownicy witryny nawigują w całej domenie. Dowiemy się również jakie treści odwiedzający czytają najchętniej, oraz w na jakich opuszczają stronę.

Analiza strony internetowej

Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać te informacje do optymalizacji wydajności swoich kanałów komunikacji marketingowej i stron internetowych, poprzez dokonywanie wyborów opartych na zgromadzonych danych. Z tego artykułu dowiesz się, czym są statystyki witryny i jakie są korzyści z ich analizowania.

W jakim celu wykonywana jest analiza strony internetowej

Są to działania, które podejmujemy, aby zwiększyć wydajność, głównie na podstawie interpretacji zarejestrowanych przez nas informacji; to znaczy informacja jest głównym czynnikiem. Analiza strony internetowej może to być bardzo skuteczną metodą wykorzystania racjonalnego myślenia, w celu zwiększenia wydajności. Należy jednak nieustannie obserwować wyniki naszych działań i upewniać się, że dokonaliśmy właściwego wyboru.

Oprócz pomocy w podejmowaniu decyzji, narzędzia do analizy witryny są istotnym źródłem informacji, wspomagających zarządzanie organizacją. Istotna jest również możliwość informowania właścicieli czy akcjonariuszy przedsiębiorstwa, o wynikach wdrożonych działań.

Przedsiębiorcy próbują doprowadzić do sytuacji, w której firma się rozwija i przynosi zyski. Można to osiągnąć, tylko poprzez regularne pomiary i analizy. W tym celu wykorzystuje się odpowiednie oprogramowanie analizujące.

Jak przebiega analiza strony internetowej

Jedną z wielu rzeczywistych wartości oceny danych jest to, że można wydedukować „historię” kryjącą się za konkretnymi informacjami. W ten sposób uzyskujemy bezcenne spostrzeżenia, które poprawiają wydajność w przedsiębiorstwie.

Co dokładnie wpływa na poprawę sytuacji firmy? Analiza strony internetowej pozwala spojrzeć na sprawy z szerszej perspektywy. Dodatkowo zdobywamy informacje na temat naszych klientów. Dzięki analizie możemy dowiedzieć się, kim są nasi użytkownicy, skąd pochodzą oraz do jakiej grupy wiekowej należą.

Główne korzyści analizy strony internetowej

Poprawnie przeprowadzona analiza, pozwala zidentyfikować wszystkie problemy związane z konwersją, które mogą występować na Twojej witrynie. Pomaga określić, co lubią, a czego nie lubią kupujący, oraz sposób, w jaki nawigują po Twojej witrynie. Powinieneś wykorzystać wszystkie te informacje, aby zwiększyć efektywność swojej witryny, oraz zoptymalizować kanały marketingowe, z których Twoi klienci korzystają.

W przypadku korzystania z płatnych reklam oferowanych przez Google możliwe jest zintegrowanie poszczególnych narzędzi. Dzięki temu możemy na bieżąco, za pomocą różnych usług, śledzić postępy naszych kampanii.

Wybór odpowiedniego narzędzia

Obecnie na rynku dostępnych jest szereg instrumentów analitycznych. Kilka z nich jest darmowych, natomiast inne wymagają opłacenia abonamentu. Płatne narzędzia, różnią się od tych darmowych, ilością dostępnych opcji, oraz wydajnością działania.

Najpopularniejszym darmowym narzędziem do analizy ruchu na stronie internetowej, jest Google Analytics. Google oferuje również płatną, bardziej zaawansowaną wersję – Google Analytics 360. Oba narzędzia są częścią dużej platformy reklamowo-marketingowej oferowanej przez firmę Google.

Przykładowe narzędzia analityczne oferowane przez innych

  • Adobe Analytics
  • Woopra
  • Kissmetrics
  • Webtrends
  • Piwik


Głównym i najczęściej używanym programem analitycznym na rynku jest darmowa wersja Google Analytics lub GA, jak zwykle się go określa. Płatna subskrypcja GA, znany jako Google Analytics 360, zapewnia wyższą dokładność pomiarów i dostępność bardziej zaawansowanych raportów.

Jednak dotyczy to głównie witryn, które uzyskują ponad 10 milionów odsłon w ciągu 30 dni. Dla przeważającej większości witryn internetowych bezpłatny model Google Analytics jest całkowicie wystarczający.

Ze względu na swoją wydajność i szerokie zastosowanie na rynku, Google Analytics jest postrzegane przez wielu przedsiębiorców jako doskonałe źródło wiedzy na temat odwiedzających witrynę internetową. Pozwala poznać ich poziom zaangażowania i skłonność do konwersji.

Analiza ruchu na urządzeniach mobilnych

Witryny internetowe nie są oczywiście jedynym sposobem na korzystanie z sieci. Warto również zbierać i analizować informację z aplikacji na smartfonach. W tym celu Google udostępnia pakiet SDK Google Analytics. Można również korzystać z oprogramowania od innych dostawców.

Śledzenie ruchu na urządzeniach mobilnych za pomocą narzędzi Google, wymaga wygenerowania oraz zaimplementowania dodatkowego kodu śledzącego. Proces ten jest jednak bardzo prosty i intuicyjny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *